Soms zit het tegen in je leven.

Bijvoorbeeld als je de diagnose kanker of depressief/burn-out krijgt. Natuurlijk kun je bij de pakken neer gaan zitten, maar je kunt ook je schouders er onder zetten en gaan hardlopen.

Voel jij je …

  • bang en machteloos
  • moe en onzeker
  • of uit het lood geslagen

Maar laat jij je niet klein krijgen? Dan is runningtherapie wellicht iets voor jou!

Runningtherapie is het rustig opbouwen van hardlopen en het therapeutisch inzetten van een ‘rustige duurloop’. Het bevordert zowel je lichamelijke als je geestelijke gesteldheid. Het maakt je hoofd leeg en het verbetert je conditie.

Het gaat bij runningtherapie niet om de prestatie, maar om het bewegen en het plezier dat je daaraan beleeft. Bovendien is wetenschappelijk bewezen dat bewegen de kans op borst- en darmkanker, hart- en vaatziekten en depressieve gevoelens vermindert. Kortom: bewegen is hoe dan ook goed voor je.

Mensen die runningtherapie hebben gevolgd, blijven vaak hardlopen. De voordelen die zij ervaren dankzij runningtherapie zijn dat:

  • ze rustiger worden in hun hoofd
  • ze na het lopen voldoening voelen
  • ze plezier beleven in het op een gezonde manier bezig zijn met het gezonde deel van hun  lichaam
  • ze weer vertrouwen krijgen in hun lichaam en zich hierdoor sterker voelden
  • ze beter slapen
  • ze minder sombere gevoelens en/of angst hebben
  • ze een betere conditie krijgen
  • ze invloed krijgen op hun gewichtscontrole

Of je nu sportief of minder sportief bent aangelegd, runningtherapie is voor iedereen een mogelijkheid om verantwoord in beweging te komen en je daardoor lichamelijk en geestelijk beter te gaan voelen.

Benieuwd hoe runningtherapie in zijn werk gaat?